Menu Zamknij

Duplikaty dokumentów

Procedury wydawania duplikatów

legitymacji szkolnej, oraz świadectw szkolnych

i pobierania opłat za te czynności

w Szkole Podstawowej nr 65 w Łodzi

Podstawa prawna:

*Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023r. w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz. U.z 2023r. poz.1120 §67) z późniejszymi zmianami.

*Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006r. Nr 225 poz. 1635)z późniejszymi zmianami (tekst jednolity Dz.U. z 2023r. poz. 2111) cz.1, pkt II poz.5- Legalizacja dokumentu oraz poz. 7 -Poświadczenie własnoręczności podpisu.

Pierwsza legitymacja szkolna (po przyjściu dziecka do szkoły)wydawana jest nieodpłatnie.

Nie pobiera się opłaty za sprostowania w legitymacji szkolnej ( zmiana adresu, nazwiska)

Duplikat wydaje się wtedy, gdy oryginał ulegnie zagubieniu, zniszczeniu lub kradzieży.

  1. Zasady wydawania duplikatów legitymacji szkolnej.
  2. W przypadku utraty oryginału legitymacji szkolnej rodzice ucznia mogą wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej z podaniem przyczyny ubiegania się o duplikat . Wniosek jest do pobrania  na stronie szkoły lub w wersji papierowej w sekretariacie szkoły Załącznik nr 1.
  3. Do wniosku należy dostarczyć zdjęcie w formie elektronicznej na adres mail szkoły kontakt@sp65.elodz.edu.pl . Zdjęcie musi mieć zachowane proporcje 3:4 zapisane w formacie JPG.
  4. Za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu. Wysokość opłaty za wydanie duplikatu wynosi 9,00 zł.
  5. Wpłaty dokonujemy na konto szkoły 86 1240 1037 1111 0011 0911 0133 Bank PKO S.A z tytułem płatności „Duplikat legitymacji szkolnej, imię i nazwisko ucznia”
  6. Termin wykonania duplikatu do 7 dni.

Zasady wydawania duplikatów świadectw szkolnych.

  1. W przypadku utraty oryginału świadectwa rodzice ucznia lub pełnoletni absolwent może wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem

o wydanie duplikatu świadectwa z podaniem przyczyny ubiegania się

o duplikat oraz określeniem:

– rodzaju świadectwa tj. ukończenia szkoły/klasy

–  roku ukończenia szkoły / klasy

Wniosek do pobrania na stronie szkoły lub w wersji papierowej  w sekretariacie szkoły – Załącznik nr  2

  • Za wydanie duplikatu świadectwa szkolnego pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej do legalizacji dokumentu.
  • Wysokość opłaty za wydanie duplikatu wynosi 26,00 zł.

Wpłaty dokonujemy na konto szkoły 86 1240 1037 1111 0011 0911 0133

Bank PKO S.A z tytułem płatności „Duplikat świadectwa szkolnego, imię i nazwisko ucznia”

  • Termin wykonania duplikatu do 7 dni.

Warunkiem dotrzymania terminu jest poprawność umieszczonych we wniosku danych oraz posiadania przez szkołę dokumentów niezbędnych

do wystawienia duplikatu.

  • Duplikat wystawia się na druku według wzoru obowiązującego w okresie wystawiania oryginału.
  • Duplikat zawiera:
  • wyraz „Duplikat” na pierwszej stronie u góry,
  • dane zgodne z dokumentacją pedagogiczną,
  • pod tekstem umieszcza się ”oryginał podpisali” nazwiska i imiona osób, które oryginał podpisały lub stwierdzenie ich nieczytelności,
  • datę wystawienia duplikatu,
  • pieczęć urzędową.
  • Jeżeli szkoła nie posiada dokumentacji przebiegu nauczania , albo nie jest ona wystarczająca do wystawienia duplikatu, wydaje się zaświadczenie, że wystawienie duplikatu nie jest możliwe.
  • Duplikat może zostać odebrany osobiście przez osobę zainteresowaną

lub wysłany za potwierdzeniem odbioru, pod wskazany we wniosku adres.

Duplikat ma moc oryginału i może być wystawiony ponownie.